Skoči na glavno vsebino

Med 31. marcem in 4. aprilom 2025 so se učenci 7. razreda naše šole udeležili naravoslovne šole v naravi v Centru šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD) Cerkno. Petdnevni program je bil skrbno zasnovan tako, da je prepletal naravoslovne, tehnične, umetnostne in družboslovne vsebine z aktivnim preživljanjem časa v naravi.

Spoznajmo Cerkno in njegovo zgodovino

Program se je pričel z orientacijo po Cerknem, kjer so učenci s pomočjo učnih listov, zemljevidov na informativnih tablah ter informacij domačinov razvijali prostorsko predstavo. Prvi večer je minil v duhu skupnosti, s pohodom z lučkami, ki je poskrbel za prav posebno izkušnjo in začetek povezovanja.

Eden izmed vrhuncev je bil sprehod do soteske Pasice, kjer so spoznali dejstva o  Partizanski bolnišnici Franji, izjemnem kulturno-zgodovinskem spomeniku. Žal se po sami bolnišnici učenci niso mogli prehoditi, ker je zaradi poplave zaprta za javnost. Obisk Cerkljanskega muzeja in predstavitev Cerkljanskih laufarjev je učencem približal lokalno kulturno dediščino in poglobil razumevanje tradicije v širšem družbenem kontekstu.

Narava kot učilnica

Učenci so se pomerili v gradnji bivakov v gozdu, kjer so v manjših skupinah uporabljali naravne materiale in razvijali preživetvene spretnosti ter timsko delo. Udeležili so se tudi tehničnih delavnic, kjer so raziskovali fizikalna načela skozi zanimive naloge:

  • »Kroglica, kam bežiš?« – eksperimentiranje z nakloni in pospeškom,
  • »Leti, leti, helikopter« – izdelava papirnatih helikopterjev,
  • »Plovila iz naravnih materialov« – preizkus vzgona in stabilnosti konstrukcij.

V okviru naravoslovja so obiskali tudi Arheološki park Divje babe, kjer so spoznali pomen najdbe najstarejše znane piščali na svetu, ki priča o umetnosti in duhovnem življenju neandertalcev.

Umetnost in domišljija: Superjunaki v naravni nesreči

Posebej ustvarjalna in priljubljena dejavnost je bila izdelava stripov na temo »Superjunak reši ljudstvo pred naravno katastrofo«. Učenci so razvijali pripovedne veščine, likovno izražanje ter ozaveščanje o vrstah naravnih nesreč in pomenu solidarnosti ter pravočasnega ukrepanja.

Izdelki so bili domiselni, pogosto tudi humorno obarvani in bodo razstavljeni na šolskem hodniku ter na spletni galeriji.

Tudi prosti čas je bil aktiven

Tudi v prostem času ni manjkalo gibanja: učenci so igrali odbojko, nogomet, se sproščali v zunanjem fitnesu in se  zvečer zbrali ob ogledu filma, kar je dodatno krepilo občutek skupnosti.

Vzgojna nota in vtisi

Učitelji doma so bili po mnenju učencev sicer “zelo strogi”, vendar je bil to predvsem odraz njihove doslednosti, organiziranosti in predanosti. Učenci pa so jih presenetili s svojo pridnostjo, samostojnostjo in radovednostjo. Vsak dan so pokazali pripravljenost za sodelovanje, upoštevanje pravil in solidarnost v skupini.

Naravoslovna šola v naravi je učencem ponudila bogat spekter izkušenj, ki segajo od naravoslovja in tehnike do umetnosti in zgodovine. Verjamemo, da bodo te izkušnje dolgotrajno vplivale na njihov razvoj, samostojnost in razumevanje sveta.

Učiteljice spremljevalke

(Skupno 91 obiskov, današnjih obiskov 1)

Orodna vrstica za dostopnost