V teh, novih časih nam ni lahko in vsak po svoje se trudimo, da bi upoštevali priporočila zdravstvene stroke in zajezili virus. Zavedamo se, da bomo na ta način lahko hitreje normalno zaživeli. Na spodnjih povezavah si lahko preberete nasvete, ki vam bodo prišli prav v času korona virusa.
V četrtek, 7. 1. 2021, je na naši šoli potekal 3. tehniški dan, za učence 2. in 3. triade. V okviru projekta POGUM in šolskega otroškega parlamenta so učenci raziskovali gospodarske dejavnosti v domačem kraju, z namenom poiskati zaposlitvene priložnosti za mlade. Za raziskavo so uporabili učni poti v občini Cerkvenjak in Sv. Andraž, ki lahko ponudita dodatek k ostali turistični ponudbi krajev.
Na spodnji povezavi si lahko ogledate kratek film o promociji učnih poti.
V torek, 15. aprila 2025 so se učenci v okviru izbirnih predmetov turistična vzgoja in šolsko novinarstvo ter razširjenega programa udeležili kratke ekskurzije na Ptuj.
Ekskurzijo smo začeli s sprehodom skozi staro mestno jedro, kjer so nas učenci TVZ popeljali skozi zgodovino najstarejšega slovenskega mesta ter predstavili nekaj glavnih znamenitosti, med drugim mestni stolp, mestno hišo, cerkev sv. Jurija, grad in Dominikanski samostan.
Sledil je ogled razstave v Galeriji mesta Ptuj, kjer so si učenci ogledali sodobno umetnost in spoznali raznolikost umetniških izrazov.
V nadaljevanju smo obiskali še ptujski kino, kjer smo si ogledali mladinski film “Igrišča ne damo”, ki spodbuja razmišljanje o pomenu skupnosti, sodelovanja in prijateljstva.
Dan smo zaključili z obiskom restavracije McDonald’s.
V soboto, 12. aprila 2025, so se mladi planinci OŠ Cerkvenjak-Vitomarci pod vodstvom mentorjev in Planinskega društva Lenart udeležili nepozabnega pohoda na Bukovniško jezero. Skupaj se je zbralo več kot 40 pohodnikov iz treh osnovnih šol: OŠ Cerkvenjak-Vitomarci, OŠ Lenart in OŠ Voličina, kar priča o zanimanju za tovrstne športne dejavnosti.
Zbirno mesto je bilo na avtobusni postaji Lenart ob 8.30. Odpeljali smo se proti Bogojini, kjer smo pričeli s pohodom in zaključili pri Bukovniškem jezeru z nadmorsko višino 189 m.
Ob čudovitem, sončnem vremenu, ki je bilo idealno za hojo, so se učenci podali na slikovito pot preko Filovskih slemenov. Na tej poti so lahko občudovali še vedno stoječe tradicionalne zidanice in brunarice, značilne za to območje. Te hiške so grajene iz lesa, ometane z ilovnatim blatom, prebeljene z apnom in prekrite s slamnato streho – prava etnološka posebnost našega prostora.
Poseben čar pohodu so dodali kulturni in naravni znamenitosti v okolici Bukovniškega jezera:
Bukovniško jezero: umetno jezero, nastalo z zajezitvijo potoka Bukovnica.
Kapela svetega Vida: pomembno romarsko središče.
Vidova : izvir, za katerega po ljudskem izročilu velja, da vrača vid in ima zdravilno moč.
Mladi pohodniki so si med potjo vzeli čas za postanke, v katerih so spoznavali naravne in kulturne znamenitosti ter okrepili medsebojne vezi. Skupno trajanje pohoda je bilo približno štiri ure.
Pohod je bil uspešno izpeljan in je potekal v varnem in spodbudnem okolju, kar je ključno za razvoj pozitivnega odnosa otrok do narave in gibanja. Veselimo se novih srečanj in druženja v naravi.
V sredo, 16.4.2025, je v Benediktu potekal medobčinski odbojkarski turnir za učenke in učence za 8. in 9. razred. Na turnirju je sodelovalo 6 osnovnošolskih ekip iz bližnje okolice (OŠ Voličina, OŠ Lenart, OŠ Benedikt, OŠ Sveta Ana, OŠ Jurovski Dol in OŠ Cerkvenjak Vitomarci), ki so se pomerile v napetih in športno poštenih tekmah.
Tekmovanje je potekalo v dveh skupinah po tri ekipe. Vsaka tekma se je igrala na dva niza do 15 točk, kar je zahtevalo hitro prilagajanje, zbranost in dobro komunikacijo znotraj ekipe.
Naši učenci (Čeh Jaka, Matjašič Blaž, Kocuvan Jure, Lovrec Luka, Nedeljko Nik, Fornazarič Jan, Firbas Žiga, Firbas Gašper in Vršič Tian) so prikazali zelo lepo igro in so v skupini premagali OŠ Sveta Ana in OŠ Benedikt, tako so se uvrstili v finale, kjer so za dve točki izgubili proti OŠ Lenart.
Na Osnovni šoli Cerkvenjak–Vitomarci v okviru razširjenega programa (RAP) pri angleščini potekajo številne raznolike in kakovostno zasnovane dejavnosti, ki učencem omogočajo poglobljeno, ustvarjalno ter sproščeno učenje tujega jezika.
Učenci se pripravljajo na bralno značko in tekmovanje iz znanja angleščine, ob tem pa razvijajo tudi govorne in pisne spretnosti z ustvarjanjem video posnetkov in pisanjem filmskih scenarijev. Posebno pozornost namenjamo tudi razvoju bralnih strategij, kjer se med drugim poslužujemo bralne joge, dihalnih vaj in uporabe alfa zvokov, ki prispevajo k boljši koncentraciji ter večji učinkovitosti pri učenju.
V okviru RAP-a smo izvedli tudi nekaj kulturnih in sprostitvenih dejavnosti. Učenci so bili nagrajeni z obiskom kina Cineplexx v Mariboru, prav tako pa smo se odpravili na Ptuj, kjer smo si ogledali Ptujski grad, knjižnico in galerijo, dan pa zaključili s skupnim ogledom filmske predstave.
Dejavnosti, ki jih izvajamo, dokazujejo, da je lahko učenje tujega jezika tudi prijetno, razgibano in predvsem navdihujoče – takšno, ki spodbuja motivacijo, ustvarjalnost in ljubezen do jezika.
V sklopu razširjenega programa (RAP) na naši šoli učencem ponujamo kakovostne, raznolike in spodbudne dejavnosti, ki presegajo okvir rednega pouka. Program je usmerjen v razvoj ustvarjalnosti, gibanja, socialnih veščin in samostojnosti, ob tem pa pomembno prispeva tudi k bolj celostni šolski izkušnji.
🔹 Kaj ponujamo?
Gibalne in športne dejavnosti – igre z žogo, sprostitvene tehnike, športne urice
Umetniške dejavnosti – likovno ustvarjanje, plesne delavnice, glasbeni kotiček
Učenje učenja – šah, logične igre, spodbujanje bralne pismenosti
Sodelovalne dejavnosti – skupinske igre, ustvarjalne delavnice, projektno delo
🔹 Razvijamo tudi prečne veščine:
Razširjeni program vključuje razvoj prečnih veščin, ki so ključne za uspešno delovanje v šoli in življenju:
Komunikacija in sodelovanje
Reševanje problemov in ustvarjalno mišljenje
Samostojnost, odgovornost in organizacija časa
Digitalna pismenost (v izbranih vsebinah)
Socialne in čustvene veščine (empatija, strpnost, sodelovanje)
🔹 Zakaj RAP?
RAP otrokom omogoča, da odkrivajo svoje talente in interese, hkrati pa gradi pozitivne odnose in spodbuja aktivno preživljanje prostega časa.
Tudi letos smo se nadarjeni in vedoželjni učenci OŠ Cerkvenjak–Vitomarci zbrali v Ženavljah na Goričkem, kjer smo skupaj preživel nepozaben vikend od petka, 11. 4., do nedelje, 13. 4.. Skupaj smo preživeli odlične tri dni. Raziskovali smo razlike med ameriško in slovensko kulturo. Razdeljeni smo bili v sedem skupin, v katerih smo spoznavali ZDA in Slovenijo na področju zemljepisa, praznikov in običajev, na področju jezika in prebivalstva, prehrane, športa in prostega časa, raziskali smo nastanek obeh držav in njune izobraževalne sisteme. Poleg plakatov in praktičnih izdelkov, ki smo jih izdelali, smo pripravili tudi zabavne skeče, ki so prikazali vse, kar smo se o posamezni temi naučili med raziskovanjem. Na taboru pa so nas kar trikrat obiskali gostje presenečenja. V soboto dopoldan so nam ženske iz Kulturno-turističnega društva Lipa predstavile način priprave nekaterih prekmurskih jedi in nam pripravile tudi okusno kosilo: piščančjo obaro, prekmurske dödole, prekmursko posolonko in prekmursko gibanico. Nekateri izmed nas so prvič lupili krompir in jabolka ter uporabljali strgalo pri pripravi jabolk za sladico. Po okusnem kosilu in počitku pa nas je obiskalo društvo Murska Sobota Storks, ki nam je predstavilo igro ameriški nogomet. Pokazali so nam tudi opremo, ki jo uporabljajo, prav tako pa smo organizirali manjši turnir, na katerem smo se pomerili v igri ameriškega nogometa. Po obisku društva pa smo imeli možnost, da se pogovorimo z naravnim govorcem angleškega jezika. Obiskal nas je Američan Dan Blair, ki nam je predstavil svoje življenje v Ameriki in razlike med življenjem v Ameriki in v Sloveniji. V soboto zvečer pa smo imeli ameriški večer, na katerem smo predstavili svoje zabavne skeče, se družili in okusili prave ameriške sladice. Polni doživetij smo preživeli skupaj še zadnjo noč. V nedeljo smo obiskali še spominsko obeležje v Ženavljah; na tistem kraju je namreč leta 1934 pristal prvi balon na vroči zrak. Tam smo izvedli tudi delavnico čuječnosti, nato pa smo se vrnili nazaj v našo namestitev. V zadnji delavnici smo se preizkusili tudi v oblikovanju modelov in se postavili v vlogo pretvornikov, finančnikov, oglaševalcev, izumiteljev, zgodovinarjev, tehničnih ustvarjalcev ter turističnih vodikov in še poglobili svoje znanje o razlikah med ameriško ter slovensko kulturo. Po kosilu je sledil še skupni zaključek s starši, nato pa smo se utrujeni in zadovoljni razšli. Tabor je bil res poučen in zabaven. Spodaj si lahko ogledate še videoposnetek.
V torek, 25. marca 2025, je na Osnovni šoli Gornja Radgona potekalo državno tekmovanje iz znanja angleščine za 7. razrede. Našo šolo je zastopal učenec Vid Omulec, ki je s svojim znanjem in zbranostjo dosegel srebrno priznanje.
Državno tekmovanje predstavlja velik izziv, saj poleg odličnega poznavanja jezika zahteva tudi razumevanje zahtevnih besedil, natančnost ter ustvarjalno rabo angleščine. Vid je s svojo udeležbo in uspehom ponovno dokazal, da se znanje, vztrajnost in trud obrestujejo.
Iskreno mu čestitamo za izjemen rezultat in uspešno zastopanje naše šole!
Petra Novak, prof. angleščine in nemščine
Mentorica
Po uspešni udeležbi regionalnega otroškega parlamenta v Mariboru, 21. 3. 2025, se je učenka 9. razreda, Tisa Korenjak, v ponedeljek, 7.4. 2025, udeležila 35. Nacionalnega otroškega parlamenta v Ljubljani na temo šolski sistem. Dogodek se je odvijal med 9. In 14. uro v Državnem zboru Republike Slovenije.
Po uvodnem nagovoru predsednice Državnega zbora RS, Urške Klakočar Zupančič, in predsednice Zveze prijateljev mladine Slovenije, Darje Groznik, so se mladi parlamentarci iz vse države razdelili v štiri skupine. Vsaka skupina je obravnavala določeno podtemo:
odnosi in sodelovanje,
učne vsebine in šola za življenje,
metode in načini učenja/poučevanja,
vrednote in odgovornost.
Po delu v skupinah je sledil plenarni del zasedanja, kjer je sledilo poročanje skupin o svojem delu. Temu je sledila še razprava vseh 116 parlamentarcev iz slovenskih osnovnih šol ter gostje, med katerimi je bil tudi namestnik ministra za vzgojo in izobraževanje, generalni direktor Rado Kostrevc.
Skupina deklet iz 2. A razreda, ki obiskuje Otroško gledališče na OŠ Cerkvenjak, je dosegla izjemen uspeh – s predstavo Bobek in barčica se je uvrstila na regijsko srečanje otroških gledaliških skupin, ki je potekalo v okviru programa JSKD (Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti) v Ormožu.
Predstava Bobek in barčica, je gledalcem pričarala ganljivo pripoved o prijateljstvu, pogumu in zaupanju. Otroci so v igri izjemno izrazno upodobili živalske like, v ospredju pa je bil lik malega Bobka, ki si želi potovanja z nenavadno barčico in ob tem srečuje živali, ki vsaka na svoj način razkrivajo bistvo sodelovanja in sočutja.
Gledališka skupina je skozi večmesečno delo razvila predstavo, ki odraža zrel pristop k odrski igri, premišljen gib in glasovno interpretacijo. Na srečanju so bile edine, ki so bile veliko mlajše od vseh drugih nastopajočih. Vsi ostali so bili iz osmih in devetih razredov, za kar smo bili še posebej pohvaljeni. Sodelovanje v projektu, kot je regijsko srečanje, otrokom odpira vrata v širši kulturni prostor ter jim omogoča izmenjavo ustvarjalnih izkušenj z vrstniki iz drugih krajev.
Vsem mladim ustvarjalkam iskreno čestitam za dosežek ter jim želim še veliko uspeha naprej na gledaliških odrih.
V sredo, 8. aprila 2025, so nas na Podružnični šoli Vitomarci v okviru projekta Korak k Sončku obiskali parašportniki. Učenci smo se lahko udeležili petih različnih delavnic, s katerimi smo občutili, kako je živeti v svetu, ki je nekoliko drugačen od našega. Parašportniki, ki smo jih gostili, so nam predstavili Boccio (dvoransko balinanje), sedečo odbojko, Baskin ali sedečo košarko, preizkusili pa smo se tudi v paralokostrelstvu in na poligonu za slepe. Med parašportniki, ki so izvajali delavnice, so bili tudi večkratni udeleženci olimpijskih iger, svetovni prvaki in državni prvaki. V tem dnevu smo zares uživali, izvedeli veliko novega o parašportih in spoznali, koliko predanosti je potrebno, da uspeš kot parašportnik. Ta dan je bil za nas izvrstna izkušnja, ki je ne bomo nikoli pozabili.
Na letošnjem državnem tekmovanju iz znanja nemščine, ki je potekalo 13. marca 2025 na Osnovni šoli Janka Glazerja Ruše, sta naši učenki 9.a pokazali izjemno raven znanja. Učenka Pia Podgoršek je osvojila zlato priznanje, učenka Nena Kocuvan pa srebrno priznanje.
Znanje tujih jezikov – ključ do prihodnosti
V današnjem globaliziranem svetu je znanje tujih jezikov ena izmed ključnih kompetenc 21. stoletja. Nemščina kot eden najpomembnejših evropskih jezikov omogoča dostop do kakovostnega izobraževanja, večjih zaposlitvenih možnosti in medkulturne povezanosti. Slovenija kot sosednja država Avstrije ima še posebej tesne gospodarske in kulturne stike z nemško govorečim prostorom, zato je učenje tega jezika strateškega pomena.
Iskrene čestitke
Ponosni smo na učenki Pio in Neno ter jima iz srca čestitamo za vrhunski dosežek. Verjamemo, da bo to priznanje pomembna spodbuda za nadaljnje jezikovno in uspešno nadaljevanje šolanja.
V torek, 8. aprila 2025, ob 11. uri se je na šolskem dvorišču naše šole odvijal Podnebni tek, ki je potekal v okviru Eko šole. Ta dogodek, katerega cilj je ozaveščanje o podnebnih spremembah in spodbujanje trajnostnega načina življenja, je združil učence, učitelje, starše in goste.
Podnebni tek, ki smo ga organizirali v sodelovanju z učenci naše šole, ni bil le priložnost za gibanje in izboljšanje zdravja, temveč tudi za pomembno sporočilo o ohranjanju našega planeta. Z vsakim pretečenim korakom so udeleženci opozorili na nujnost ukrepanja v boju proti podnebnim spremembam. Ta dogodek je bil še en korak k zavedanju, da vsak posameznik lahko prispeva k pozitivnim spremembam z majhnimi, a pomembnimi dejanji v vsakdanjem življenju – od odgovornega ravnanja z odpadki, varčevanja z energijo, do skrbi za naravo.
Ob tej priložnosti je bila izrečena tudi spodbuda, da posledice podnebnih sprememb nas opozarjajo, da moramo začeti živeti drugače, saj rezervnega planeta nimamo. Podnebni tek nas je tako opomnil, da je vsak korak pomemben na poti do boljše in trajnostne prihodnosti, ki je v naših rokah.
Z veseljem smo se zavedali, da s podobnimi akcijami ne samo izboljšujemo svoje zdravje, temveč tudi prispevamo k ohranjanju našega planeta za prihodnje generacije.
Zavest o podnebnih spremembah in potrebi po ukrepanju je bila močna rdeča nit celotnega dogodka, ki je vsem udeležencem pustil ne le športne spomine, temveč tudi pomembno sporočilo – naj tečemo za boljši jutri!
Za konec pa še enkrat ponavljamo pomembno sporočilo: vsak korak šteje. Skupaj lahko prispevamo k bolj trajnostnemu svetu.
Med 31. marcem in 4. aprilom 2025 so se učenci 7. razreda naše šole udeležili naravoslovne šole v naravi v Centru šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD) Cerkno. Petdnevni program je bil skrbno zasnovan tako, da je prepletal naravoslovne, tehnične, umetnostne in družboslovne vsebine z aktivnim preživljanjem časa v naravi.
Spoznajmo Cerkno in njegovo zgodovino
Program se je pričel z orientacijo po Cerknem, kjer so učenci s pomočjo učnih listov, zemljevidov na informativnih tablah ter informacij domačinov razvijali prostorsko predstavo. Prvi večer je minil v duhu skupnosti, s pohodom z lučkami, ki je poskrbel za prav posebno izkušnjo in začetek povezovanja.
Eden izmed vrhuncev je bil sprehod do soteske Pasice, kjer so spoznali dejstva o Partizanski bolnišnici Franji, izjemnem kulturno-zgodovinskem spomeniku. Žal se po sami bolnišnici učenci niso mogli prehoditi, ker je zaradi poplave zaprta za javnost. Obisk Cerkljanskega muzeja in predstavitev Cerkljanskih laufarjev je učencem približal lokalno kulturno dediščino in poglobil razumevanje tradicije v širšem družbenem kontekstu.
Z velikim ponosom in veseljem sporočamo, da so naši učenci dosegli izjemen uspeh na državnem tekmovanju iz angleščine, ki ga organizira društvo učiteljev angleščine IATEFL Slovenia. Tekmovanje, ki je letos potekalo pod naslovom BE THE CHANGE, je bilo namenjeno učencem 7. razredov slovenskih osnovnih šol.
Na šolskem tekmovanju, katerega se je udeležilo kar 119 tekmovalnih skupin, so naši učenci uspešno predstavili svoj video prispevek, s čimer so se uvrstili na državno raven. Na državno tekmovanje je napredovalo 374 učencev, ki so tekmovali v 102 tekmovalnih skupinah. Učenci Vid Omulec, Mihael Žmavc, Svit Turnšek, Zoja Pavlas in Alja Vogrin so s svojim video prispevkom, ki nosi naslov Think Twice, osvojili srebrno priznanje.
Pri pripravi video posnetka so morali učenci upoštevati vse postavljene kriterije, ki so vključevali tako ustvarjalnost kot tudi vsebinsko globino in kakovost izvedbe. Tema BE THE CHANGE jim je omogočila, da izrazijo svoje mnenje o pomenu pozitivnih sprememb v svetu, še posebej na področju ekologije, kar so prikazali na ustvarjalen in preudaren način. Z video posnetkom so opozorili na pomembnost ohranjanja narave in odgovornega ravnanja z okoljem, kar je pomembna tema, ki spodbuja k razmisleku in delovanju v korist našega planeta.
Zmagovalni prispevek naših učencev je dokaz njihove ustvarjalnosti, timskega dela in odličnega znanja angleščine. Iskreno čestitamo Vidu, Mihaelu, Svitu, Zoji in Alji za njihov dosežek in se veselimo njihovih prihodnjih uspehov. Ponosni smo na našo ekipo in verjamemo, da bodo tudi v prihodnje dosegali izjemne rezultate na različnih področjih.
Ob tej priložnosti bi se radi zahvalili tudi ga. Eleni Chekorovi za tehnično podporo in pomoč pri izvedbi, saj je njeno strokovno znanje in pomoč prispevalo k uspešni izvedbi tega projekta.
Naša šola z nazivom Eko šola ne nosi tega priznanja le simbolično, ampak ga aktivno udejanja skozi dejanja učencev. Eden izmed pomembnih prispevkov k ohranjanju trajnostnega načina razmišljanja je redno čiščenje okolice šole.
Učenci tako skozi vso leto redno čistijo šolsko dvorišče in igrišče, poti ob šoli in parkirišče, ter bližnje travnike in robove gozda.